Autostrada Codrului nu va fi, cel mai probabil, finalizată în acest an! Tehnic Asist va primi un ultimatum

În cadrul şedinţei de astăzi de la Consiliul Judeţean, a fost adusă în discuţie şi situaţia drumului Satu Mare- Solduba. După cum se ştie, constructorul, Tehnic Asist, a intrat în insolvenţă, iar lucrările la acest drum nu sunt încă definitivate. Şeful CJ, Paraki Csaba, a povestit că cel mai negru scenariu ar fi să plece constructorul, TehnicAsist. Dacă contractul va fi cesionat, adică va fi preluat de altă firmă, procedurile vor necesita timp, iar tronsonul de drum nu va fi finalizat anul acesta.

„Soluţii legale pe a cesiona contractul nu e garantat în mediul privat că vine cineva şi ne ajută şi acolo trebuie parcurşi nişte paşi, dar nu e imposibil ca o altă entitate economică, în cadrul legal, să devină cesionarul acestui contract. Din păcate aceste negocieri, între părţi , din câte ştim noi, au fost încurcate şi de modificările legislative, în condiţiile în care, în luna imediat mai, încă nu este foarte clar cum se aplică ordonanţa 114 privind actulizarea manoperei în sistemul de construcţii, respectiv ce se întâmplă după autorizarea preţurilor materialelor. Câte ministere sunt la Bucureşti, atâtea tipuri de adrese am primit. Când o să fie cineva capabil să le centralizeze şi să-l asume, atunci o să ştim să discutăm cu toţi executanţii, nu doar cu acest executant, despre cifre reale.”

La nivel de  instituţie, Consiliul Judeţean nu prea are ce să facă, „putem să stăm şi în cap”, susţine şeful Cj. Consiliul Judeţean ameninţă Tehnic Asist cu un ultimatum: ori sunt capabili să cesioneze contractul, ori se retrag definitiv!

Restimulăm, am trimis ultima dată o propunere pe o parte conform instrucţiunilor venite de la Minister în mod special pe proiectele PNDL, n-am primit niciun răspuns. O să le dăm ultimatum, deci, ori ne răspund, nu mai acceptăm să ne amăgească, în stânga şi în dreapta. În maxim două săptămână să fie tranşată toată problema. Ori sunteţi capabili să cesionaţi contractul, ori retrăgeţi-vă definitiv. Dacă se retrag definitiv, normal că pornim procesele de despăgubire, care o să fie foarte mari, la nivelul…undeva la 10 milioane de lei pentru firmă. Dar nici pe mine personal, dar nici pe locuitorii de pe acest drum nu îi încălzeşte faptul că noi o să câştigăm cândva acest proces, problema este că această entitate economică poate dispare pe atunci şi atunci o să avem mai mult un câştig moral, decât financiar.”

Pe de altă parte, primarii din zonă pun presiune şi sunt deranjaţi de praful care se crează din cauza lucrărilor neterminate şi cer măsuri. Şeful CJ propune primarilor, o soluţie simplă pentru problema prafului:

„Dacă eşti un gospodar, eu nu aştept să vină vecinul să-mi stropească praful de pe stradă. Aceste drumuri, din aceste localităţi au şi caracterul de stradă. Primarii, har Domnului, mulţi dintre ei au câştigat şi din finanţare europeană şi câte o maşină o maşină de stins incendiu, care are rezervor. Eu ştiu comune în care se stropesc drumuri cu maşina Primăriei, în fiecare zi, fără să facă recomandări nu foarte potrivite prin presă. 
Conform contractului, în acest an, drumul trebuie terminat. În maxim trei luni de zile, fizic, lucrarea poate fi realizată, iar din punct de vedere adminstrativ, ar lua alte două luni.”

Dacă se cesionează contractul şi va trebui făcută expertiză, iar apoi licitaţie, lucrarea nu va fi finalizată în acest an.

Recommended For You

About the Author: alina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *