Exasperat că am divulgat salariul de nabab pe care-l încasează, Pataki a obligat-o pe Alexandra Catargiu să se facă scut uman între el și presă. DREPT LA REPLICĂ: Ștef a produs prejudiciul invocat de Curtea de Conturi, nu Pataki!

Nu mai este un secret pentru cineva: fără ajutor de la PSD și – spun unele voci ”conspiraționiste” – de la Servicii, UDMR nu mai poate face pragul la niciun scrutin electoral.

Etnicii maghiari nu mai votează orice sinecurist pus pe listă de Hunor Kelemen, preșul FIDESZ-ului anti-european al lui Orban Viktor, doar pentru că are în spate sigla UDMR.

Ca atare, e greu de crezut că orice succes electoral va mai fi posibil pentru Uniune, dacă va defila, și pe mai departe, cu cadavrele politice Pataki Csaba, Magyar Lorand, sau Gabor Kereskenyi… Ceea ce s-a văzut și la ultimul scrutin electoral – cel pentru PE – când UDMR a făcut pragul electoral, doar datorită unor voturi suspect-luate prin Teleorman, Olt, Bacău, în condițiile în care, în fiefurile tradiționale, etnicii maghiari votează împotriva UDMR, deliberat, pentru a-l obliga să se reformeze.

Acest lucru aduce în pragul depresiei atârnătorii de profesie din UDMR, care s-au obișnuit cu salarii imense și conexiuni, inclusiv în Justiție, cu care își permit să amenințe jurnaliștii, atunci când fac dezvăluiri despre politrucii din UDMR.

Înțelegem că dl. Pataki este foarte supărat că Sătmărenii au aflat de la noi ce salariu imens are: 152 000 lei/an+bonusuri, diurne, etc… într-un județ, în care angajații de la Electrolux fac greva foamei, pentru a protesta față de salariile de mizerie, iar alesul lor de la Consiliul Județean îi sfidează, de la înălțimea unor venituri uluitoare, plătite de contribuabilul român.

Veniturile șefului nostru de CJ sunt similare celor ale directorilor din Suedia ai Electrolux, acelea însă, plătite din bani privați.

Ce să-i faci: așa e când faci parte din burghezia birocratică a Româniai, în care, dacă știi să negociezi cu PSD, ai și salariu de nabab!

Ce salariu mare are Pataki!

Pe de altă parte, de la înălțimea unui astfel de venit, ești mai empatic mai degrabă cu șefii din Electrolux, decât cu greviștii… Mai jos, răspunsurile lui Pataki, atunci când Satmareanul.ro l-a întrebat ce poate face el să-i susțină pe bieții oameni aflați în greva foamei…

Pe scurt, alesul nostru de la vârful Consiliului Județean susține că el nu crede că ar fi fost cazul să facă ceva pentru SĂTMĂRENII aflați în greva foamei, mai ales că și” prin Europa de Vest sunt greve din astea”, deci nu-i problemă, pe Pataki nu-l stresează…

Apoi, ca orice nabab cu salariu de 152 000/an + bonusuri, Pataki își permitea să transmită greviștilor (vedeți video mai sus) că, dacă vor să ceară venituri mai mari, trebuie să își crească productivitatea…

Vă sună cunoscut, nu…?

Domnu’ Pataki, domnu’ Kereskenyi, ne scuzați că nu suntem îndeajuns de buni pentru Dvs! Dvs sunteți niște victime, ne cerem scuze că suntem tâmpiți și penali!

Deci noi, cetățenii de rând, suntem de vină pentru ce ni se întâmplă, pentru că avem bani puțini, nu cei care ne conduc defectuos… Ah și mai suntem și neproductivi pentru ”stăpâni”, chiar ”tâmpiți” și ”penali” (vedeți mai sus)…

Același tip de atitudine transpare și dintr-un drept la replică remis redacției noastre de biroul de presă al lui Pataki, în legătură cu o dezvăluire a Satmareanul.ro, în ceea ce privește o decizie a Curții de Conturi, care stabilea că CJ a produs un prejudiciu bugetului, prin achitarea unor facturi ale Spitalului Județean, în mod NEJUSTIFICAT, NELEGAL. Toate detaliile le găsiți aici…

 

Elegant, Pataki cheltuiește din bugetul Sătmarului, chiar și când nu are dreptul legal să o facă. A aplicat regula numărul 1 a lui Kereskenyi?

Conform unor documente incomplete remise nouă de CJ, biroul de presă sugerează că respectivele plăți nu ar fi fost angajate în mandatul lui Pataki, ci al anteriorului șef al d-șoarei Catargiu, Adi Ștef.

Pentru a nu se mai plânge că e ”denigrat”, publicăm integral dreptul la replică al lui Pataki (în continuarea acestui material), sub rezerva că e posibil să fim mințiți, în stil birocratic.

Suspiciunile noastre sunt justificate din următoarele puncte de vedere:

  1. Sursele noastre susțin că o parte din facturile invocate de Catargiu ce au legătură cu prejudiciul invocat, ar fi fost plătite, de fapt, în 2018, cu Pataki ordonator de credite. Reverificăm informația și confirmăm, dacă este așa, în curând. Deocamdată e doar o ipoteză. Ce este adevărat, la modul științific, este că Raportul Curții de Conturi nu specifică data la care s-a produs prejudiciul. Pe moment, o credem pe cuvânt pe d-șoara Catargiu că de vină e Ștef și nu Pataki. Indiferent de cine e de vină, e clar că noi, contribuabilii, am fost prejudiciați.
  2. Ca document susținător al dreptului la replică, CJ Satu Mare ne-a trimis copia unui raport al unei comisii care a stabilit prejudiciul reclamat de Curtea de Conturi… În acest raport, datat 15.02.2019,

Se stabilește că Decizia Curții e corectă – există aceste cheltuieli, ce au produs prejudiciu, dar acest lucru – confirmarea prejudiciului- se face cu întârziere… Cât despre recuperarea acestuia, vom verifica dacă a fost făcută

Deși ar fi trebuit să comunice măsurile de recuperare a prejudiciului, până la data de 29 ianuarie 2019, CJ Satu Mare nu a reușit decât să facă raportul până în 15 februarie…

Însă Pataky Csaba nu e singurul care ia ”a la légère”astfel de decizii ale Curții de Conturi… Reamintim că și Kereskenyi a procedat similar în cazul Identitas, unde a și pierdut în instanță procesul și, deci, cei aproape 75 000 lei cheltuiți nelegal de fundația de suflet a UDMR din banii Sătmărenilor…

ȘOC: Fundația favorită a UDMR-ului a învins Primăria lui Kereskenyi în instanță. Miza: 75 000 lei din banii Sătmărenilor, care ar fi fost cheltuiți de fundație în mod NELEGAL și pe care nu vrea să-i returneze!

E evident că e exersată chestiunea pornirii unui prejudiciu anterior mandatelor celor doi udemeriști și ”rezolvarea” acestuia în timpul mandatului lor, în favoarea pârâților în general…și nu în interesul plătitorului de taxe și impozite…

Deci sunt multe semne de întrebare legate de toate acestea, ca dovadă a bunelor noastre intenții, publicăm, integral, ”Dreptul la replică” creionat de fosta purtătoare de cuvânt a lui Adi Ștef, în care-l incriminează pe Ștef de faptele, ce păreau săvâșite, datorită impreciziei raportului Curții de Conturi, de către actualul șef al d-șoarei Catargiu, Pataki…

Și încă un aspect – d-șoara Catargiu, ca bugetară birocrată, pătită din bani publici, păreți să aveți o laxitate nepotrivită a termenilor și atitudinilor: nu orice dezvăluire – chiar care prezintă o anumită imprecizie, mai ales una generată de neclaritatea unui document – este o CALOMNIE…!

Invocați reguli și regulamente, la modul birocratului prăfuit, ca atare suntem convinși că știți că presa are dreptul să EXAGEREZE, atât timp cât există faptele, iar acest lucru este ÎN INTERES PUBLIC.

Deci informațiile prezentate de noi au ”fundament real”, iar acesta (fundamentul) este un raport al Curții de Conturi, care arată că Dvs. și colegii / șefii Dvs., indiferent cum se numesc ei, produceți prejudicii comunității. Deși noi vă plătim să o administrați, conform legii și, preferabil, inteligent și în interesul nostru, în schimb, iată că Dvs. și șefii Dvs. sunteți o calamitate financiară pentru Satu Mare.

Încercați, pe viitor, să fiți temperată în amenințări, indiferent cât de multă presiune pun șefii Dvs. politruci temporari pe Dvs. să le periați imaginea politrucă…Nu de alta, dar anumite exprimări din documente oficiale, precum dreptul la replică de mai jos, vă plasează, inevitabil în sfera folclorismului…”draga noastră” bugetară…

Vă redăm, integral, dreptul la replică al CJ Satu Mare…

 

 

     DREPT LA REPLICĂ

”Aducem la cunoștința publicului faptul că informațiile prezentate în articolul intitulat ”Elegant, Pataki cheltuiește din bugetul Sătmarului, chiar și când nu are dreptul legal să o facă. A aplicat regula numărul 1 a lui Kereskenyi?” nu au un fundament real, fiind evidentă intenția de denigrare a reputației conducătorului instituției publice – Județul Satu Mare, Consiliul Județean, a președintelui Pataki Csaba.

Mai mult, articolul conține afirmații grave de natură calomnioase.

La baza articolului Dvs. stau interpretări ale unui material, pus la dispoziție de către Consiliul Județean Satu Mare consilierilor județeni, prezentat trunchiat. Articolul publicat defăimează atât imaginea publicației Dvs. cât și a instituției și conducătorului, președintele Pataki Csaba.

Articolul ”Elegant, Pataki cheltuiește din bugetul Sătmarului, chiar și când nu are dreptul legal să o facă. A aplicat regula numărul 1 a lui Kereskenyi?” în care se prezintă un fragment din raportul Camerei de Conturi Satu Mare referitor la angajarea și efectuarea unor plăți fără legătură cu activitatea entității în sumă de 166.202,20 lei, nu menționează niciun termen de timp referitor la faptă. Raportul Camerei de Conturi Satu Mare este realizat în anul 2018 și face la referire la plățile realizate în anul 2015, pentru servicii de transport extern și cheltuieli de delegare aferente activității desfășurate de Spitalul Județean de Urgență Satu Mare, respectiv transportul din Germania a unor bunuri primite cu titlul gratuit, după cum urmează:

  • plăți solicitate de unitatea sanitară conform adreselor nr. 2499/05.02.2015, 11693/28.05.2015, 6368/25.03.2015, 3077/13.02.2015 și 4169/27.02.2015,
  • a facturilor nr. 15193/12.12.2014 refacturat prin factura nr. 15324/28.05.2015/138/15, nr. 15324/73/15/20.03.2015, nr. 15324/52/15/03.03.2015, nr. 15324/53/15/03.03.2015, decont cheltuieli nr. 80/09.03.2015
  • documente de plată, nr. 455/19.06.2015, nr. 302/22.04.2015 și nr. 417/26.02.2015.

Menționăm faptul că perioada în care au fost angajate aceste cheltuieli, domnul Pataki Csaba, nu era președintele instituției și nici ordonatorul principal de credite.

Vă punem la dispoziție raportul privind stabilirea întinderii prejudiciului aferent abaterii de la legalitate ce face obiectul măsurilor dispuse la punctul II.1 din Decizia nr. 36/2018 a Camerei de Conturi Satu Mare întocmit de către Comisia de lucru constituită în baza Dispoziției nr. 17/2019 a Președintelui Consiliului Județean Satu Mare și anexa nr. 1 a raportului, de unde se pot vedea datele cererilor depuse de către Spitalul Județean, a facturilor și actele care au stat la baza plăților precum referatele de necesitate și documentele de plată.

Dacă o serie de informații vă sunt necesare pentru realizarea știrilor vă îndemnăm să ni le comunicați, acestea fiindu-vă furnizate în baza legii 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.

Ca și jurnaliști, dragi redactori ai portalului sătmăreanul.ro vă invităm pe viitor să vă informați cu privire la o temă din două surse, așa cum de altfel prevede și Codul deontologic.

 Biroul de presă al Consiliul Județean Satu Mare”

 

 

 

 

Recommended For You

About the Author: Ovidiu