Cum explică Tarom explozia celor 4 anvelope ale avionului Satu Mare – București, la aterizarea pe Otopeni. Un sătmărean, pasager al avionului, a cerut o anchetă

Tarom a finalizat ancheta internă de siguranţă în urma incidentului în care a fost implicat un avionul ATR42 care, în ziua de 9 iulie 2019, efectua zborul RO638 Satu Mare – Bucureşti, iar când a atins pista aeroportului Henri Coandă din București, s-a produs o explozie la anvelopele trenului de aterizare. Un sătmărean, pasager în avion, s-a arătat indignat de cele întâmplate și i-a cerut ministrului Cuc o anchetă amănunțită despre cauza exploziei anvelopelor din cauza căreia, 22 de persoane, care se aflau în avion, au fost la un pas de o tragedie.

Vinovaţii ar fi piloţii, deşi aceste aeronave au 20 de ani de exploatare, iar Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc ştia de starea lor precară.

Reamintim că la începutul lui iulie toate cele patru anvelope ale unui ATR42 s-au făcut praf, iar jantele aferente acestora au fost distruse. Cei 22 de pasageri din avion au fost debarcaţi şi, temporar, au fost izolaţi pe pistă. Nimeni nu a fost rănit.

Din ancheta Tarom rezultă că după ce avionul a atins pista, acesta a trecut prin vibraţii foarte puternice ceea ce a făcut ca cele patru anvelope să cedeze pe rând. După realizarea unei expertize tehnice, s-a concluzionat că incidentul s-ar fi produs din cauza faptului că aeronava avea frâna de parcare trasă: roţile erau blocate, iar în urma frecării cu betonul pistei, acestea au cedat.

“Cauza directă cea mai probabilă a producerii evenimentului „blocare roţi tren principal de aterizare” o reprezintă aterizarea cu frâna de parcare în poziţia „parking” sau „emergensy”.În plus, raportul mai arată că există o „cutumă de a utiliza la croazieră maneta frânei de parcare ca punct de sprijin pentru a facilita completarea documentelor operaţionale sau de a sprijini tava de mâncare”, se mai concluzionează în documentul Tarom, potrivit adevărul.ro

Starea tehnică a avioanelor ATR  din dotarea Tarom nu este una buna. Responsabilii Tarom au fost mandataţi de acţionarul majoritar să achiziţioneze un număr de nouă aeronave noi de tipul ATR, care vor înlocui cele 9 avioane ATR vechi ale companiei. „Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi”, afirma ministrul Transporturilor.  

„Cele două aeronave ATR-72 erau ţinute mai mult la sol. Toată flota se schimbă, deci toate cele nouă avioane. Livrarea lor va începe cu data de 1 octombrie. Vor fi aduse gradual, (unul – n.red.) pe 1 octombrie, pe 1 noiembrie, două în decembrie, unul în februarie, două în martie şi două până la sfârşitul anului 2020”, preciza Răzvan Cuc.   Flota de avioane ATR, deţinută de Tarom, are peste 19 ani vechime, a declarat şi directorului companiei, Mădălina Daniela Mezei pentru sursa citată.

”Imediat după incidentul din data de 9 Iulie 2019, am cerut o ancheta extrem de amanunțită la Tarom și la Compania Aeroporturi București.
Un prim feedback public este în atașament.
Eu aștept și alte concluzii. Este ușor să se dea vina doar pe piloți. Problemele grave de la Tarom rămân nerezolvate”, a declarat sătmăreanul pasager al avionului.

Foto: adevărul.ro & Facebook

Recommended For You

About the Author: Redacția

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *