45 de ani pe Transfăgărășan. Câte vieți a costat construcția celui mai spectaculos drum din România?

Unul dintre cele mai frumoase drumuri din țară și din lume, Transfăgărășan, a împlinit 45 de ani de când a fost dat în folosință. Lung de 151 de km, leagă județele Argeș și Sibiu peste Munții Făgăraș, de unde puteți admira peisaje minunate.
Asfaltul, însă, nu a suportat de 15 ani încoace nicio reparație majoră. E plin de gropi și denivelări, iar poduriel sunt rupte.Doar 3 oameni mai lucrează la întreținerea șoselei.

Ideea construirii drumului peste munte i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu.

Astfel, în 1969, soldați și muncitori podeau să spargă stânca pentru ceea ce avea să devină cel mai frumos drum din România și din lume – așa cum l-au numit realizatorii unei emisiuni auto din Marea Britanie.

Cei care au lucrat la Transfăgărășan își amintesc cu emoție atmosfera acelor zile.

În cinstea celor care au muncit la construirea drumului și întreținerea lui, a fost inaugurat un Monument al Constructorului Transfăgărășanului.

Turiștii din țară și din străinătate sunt încântați de peisaje, dar spun că nu vin foarte des din cauza stării deplorabile a șoselei.

Hotelierii se plâng că anul acesta au avut mai puțini turiști. Ei au dat în judecată Ministrul Transporturilor și compania de drumuri, cărora le cer să repare asfaltul și să lase șoseaua deschisă mai multe luni pe an.

Drumul este deschis de la 1 iunie până pe 30 octombrie în fiecare an, iar cei care asigură mentenanța drumului spun că e imposibil să poți circula în timpul iernii pe Transfăgărășan.

Construirea Transfăgărășanului a însemnat un sacrificiu uriaș, atât în rândul militarilor, cât și al civililor. Datele oficiale arată că 40 de oameni au murit pe șantier.

În memoria lor și a celor care au participat la construcția rutei, au fost ridicate de-a lungul timpului două monumente: Poarta Geniștilor, la Cota 1.200 și Poarta Întâlnirii la 1.600.

Cea mai mare altitudine la care ajunge drumul este de 2.042, în zona tunelului de la Bâlea.

Recommended For You

About the Author: Redacția

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *