CNADNR anunță că avem de așteptat mai mult decât era preconizat: Realizarea Variantei de Ocolire a Sătmarului se amână!

Realizarea Variantei de ocolire a Sătmarului, se amână. După ce s-a trâmbițat aproape tot anul avansul pe care l-a luat lucrarea, CNADNR anunță amânarea finalizării lucrărilor.

Anunțul a fost făcut ieri, 1 octombrie, pe pagina CNADNR . În data de 23 septembrie, părțile au modificat data de predare a lucrărilor.

Anunțul CNADNR:

COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de ”Autoritate Contractantă” și ”Beneficiar”  al contractului având ca obiect ”Supervizarea Construcției Variantei de Ocolire a Municipiului Satu Mare” și SC CONSITRANS SRL , în calitate de Consultant/Inginer,  au semnat în data de 23.09.2019 Actul Adițional nr.3.

Prin semnarea Actului Adițional nr.3 părțile au convenit modificarea următoarelor articole:

La Art. 4 se modifică paragraful 4.1-”Durata de prestare a serviciilor”, după cum urmează:

  • perioada de pre-construcție-1 lună;
  • perioada de proiectare- 5 luni;
  • perioada de supervizare a construcției- 27 luni și 10 zile;
  • perioada de supervizare în Perioada de notificare a Defecțiunilor – 24 luni;
  • perioada de finalizare a lucrărilor inclusiv emiterea Certificatului de Recepție Finală – 3 luni.

Având în vedere modificările articolului 4, Consultantul/Inginerul se obligă să respecte prevederile art. 12-”Asigurări de risc profesional, medicale și de securitatea muncii” și ale art. 32-”Garanția de Bună Execuție”, respectiv trebuie să constituie, să mențină și să prezinte Beneficiarului pe toată durata contractului de servicii, asigurările de risc profesional, medicale și de securitatea muncii, precum și Garanția de Bună Execuție, în condițiile precizate la articolul prezentate anterior.

Toate celelalte prevederi ale Contractului și ale anexelor acestuia rămân neschimbate.

Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Compania Națională de Administrare și Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor au încheiat Contractul de Finanțare nr. 21 în data de 14.11.2018, pentru proiectul ”Varianta de ocolire Satu-Mare” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2-Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Obiectiv Specific 2.1-Apel de proiecte pentru DEZVOLTAREA INFRASTRUCTURII RUTIERE-proiecte de investiții, Operațiunea-Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Obiectivele  proiectului: construcția a 19,54 km de drum național amplasați pe rețeaua TEN-T globala, construcția a 3 intersectii la nivel , a 4 noduri rutiere,a 10 poduri/pasaje și a 2 parcări de scurtă durată.

Proiectul are ca scop este de a înlătura traficul greu și de tranzit din interiorul municipiului Satu Mare și de a fluidiza spre ieșirea și intrarea în țară a părții vestice din zona Petea, traficul derulat pe DN 19 si DN 19 A.

Obiectivul Contractului de Finanțare îl reprezintă acordarea finanțării nerambursabile, pe durata stabilită și în conformitate cu obligațiile asumate.

Durata de implementare a proiectului este de 84 de luni, respectiv între data de 01.01.2014 și 31.12.2020 la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea Contractului de Finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.

Rezultatele așteptate ale proiectului sunt 19,54 km de drum național (5,60 km drum cu două benzi de circulație și platformă de 10 m și 13,94 km drum cu 4 benzi de circulație si platformă de 18.50 m ), 3 intersecții la nivel, 4 noduri rutiere , 10 poduri/pasaje și 2 parcări de scurta durată.

Prezentul proiect contribuie la atingerea principalului rezultat urmărit în promovarea investițiilor prevăzute în cadrul OS2.1 și anume: reducerea timpului mediu de călatorie cu 1 minut si 51 secunde.

Valoarea totală a  proiectului este de 403.111.049,08 lei (inclusiv TVA) si va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regional- 256.509.000.03 lei, 25% contribuția proprie- 85.502.999,99 lei, restul de 61.099.049,06 lei reprezentând TVA., potrivit cnadrn.ro.

Recommended For You

About the Author: REDACTIA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *