Descinderi la Tarom. DNA, DIICOT și mai multe corpuri de control

Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a declarat, miercuri, faptul că Tarom a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea a nouă aeronave ATR, fără contract, pe baza unui memorandum semnat de fostul director general Mădălina Mezei.

„În acest moment, la TAROM sunt în vizită următorii: DNA, DIICOT, Corpul de Control al prim ministrului, Corpul de Control al Ministerului Transporturilor, Autoritatea pentru Protecţia Datelor, Consiliul Concurenţei, Autoritatea pentru Discriminare, poliţia, parchetul. Nu ştiu dacă mai există o instituţie care să nu fie acolo.

Ce s-a întâmplat cu această companie şi modul în care a fost administrată în ultima perioadă depăşeşte orice imaginaţie. Sunt în discuţii avansate pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri, cu acel contract buy back semnat de doamna Mezei şi aici repet: ţineţi-vă bine! Doamna Mezei a semnat un memorandum prin care a acordat un avans de 900.000 de euro pentru achiziţia celor nouă aeronave. Încă o dată: a acordat un avans pe baza unui memorandum.

Nu am mai văzut aşa ceva! Nu există niciun contact. TAROM a plătit 900.000 de euro avans pentru achiziţionarea celor nouă ATR-uri fără contract, pe baza unui memorandum.”

Potrivit ministrului Bode, TAROM are în conturi 21 de milioane de euro, a înregistrat pierderi de 160 de milioane de lei în 2018 şi „se pregăteşte” să depăşească 180 de milioane de lei în 2019.

Lucian Bode a subliniat că este nevoie de o restructurare urgentă a acestei companii, în condiţiile în care la Serviciul Comercial sunt peste 200 de angajaţi care „nu fac nimic ca zborul să devină profitabil”, iar Serviciul Tehnic peste 400.

„La Tehnic avem cele mai mari costuri din Europa. Peste 40% costuri, mai mari decât la orice companie din Uniunea Europeană. Va trebui să intervenim de urgenţă. Susţin decizia Guvernului de a implementa managementul profesionist şi aici, la compania TAROM, au nevoie urgent de un ajutor.

O să discutăm cu toţi factorii implicaţi, cu Comisia Europeană în special, pentru un ajutor de stat şi pentru un ajutor de salvare, dar ne propunem clar să salvăm compania”, a declarat Bode.

Recommended For You

About the Author: REDACTIA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *