Încă un proiect important cu finanțare europeană, la Ardud: Centru de permanență sanitară

Primăria Orașului Ardud a semnat contractual de finanțare pentru proiectul “Acces transfrontalier la servicii de urgență și asistență medicală primară de înaltă calitate în comunitățile mici”, acronim PrimeCare RO-HU 407.

Proiectul a fost depus spre finanțare de către Primăria Orașului Ardud în colaborare cu Primăria Napkor din Ungaria și Asociația Crest din România, în cadrul Programului Interreg V-A Romania – Ungaria, Axa prioritară 4 “Îmbunătăţirea serviciilor de îngrijire a sănătăţii (Cooperare în domeniul sănătăţii şi prevenţiei bolilor).

Prioritatea de investiţii 9/a: Investirea în infrastructura medicală și socială, care contribuie la dezvoltarea națională, regională și locală, reducând inegalitățile în ceea ce privește statusul de sănătate, promovând incluziunea socială prin accesul îmbunătățit la serviciile sociale, culturale și recreative şi tranziția de la serviciile instituționale la cele comunitare.

Durata de implementare a proiectului este de 12 luni.
Bugetul total al proiectului este de 545.102,11 Euro
Din totalul bugetului , 376.564,62 Euro îi revin Primăriei Orașului Ardud, 133.411,21 în revin Primăriei Napkor din Ungaria, iar 35.126,28 Asociației Crest din România.

Proiectul va contribui la îmbunătățirea durabilă a serviciilor de urgență și de asistență medicală primară oferite grupurilor țintă și anume populația Orașului Ardud și populația orașului Napkor din Ungaria.
Ca rezultat, o parte importantă a pacienților care până acum trebuiau redirecționați în altă parte, vor putea fi tratați eficient local, facilitând accesul rapid al populației la îngrijiri medicale de calitate.

În cadrul acestui proiect în Orașul Ardud se va reabilita Centrul de permanență situat pe strada Ștefan cel Mare, nr. 37 și anume:
1. Lucrări de reabilitare care vor consta în următoarele renovări ale clădirii Centrului de permanență compus din cabinete medicale, săli de tratament, sală de așteptare și toalete, cu o suprafață totală de 176,30 mp:
– înlocuirea pardoselilor de ciment și parchet cu pardoseli omogene de PVC tip Tarkett;
– amplasarea de tavane false;
– înlocuirea ușilor interioare;
– înlocuirea instalațiilor electrice interioare;
– înlocuirea instalațiilor sanitare (toalete, chiuvete);
– zugrăveli interioare cu vopsele lavabile cu semi-luciu pe pereți.

2. Totodată vor fi achiziționate echipamente, tehnologie și aparate de bună calitate, cerute de standardele de calitate medicală pentru a satisface nevoile pacienților în caz de urgențe medico-chirurgicale.
Se vor achiziționa următoarele echipamente:
Mobilier:
– canapea de consultație – 4 bucăți;
– birou medic -4 piese;
– bancă cu 3 locuri – 4 bucăți;
– scaun – 4 bucăți;
– masă pentru instrumente chirurgicale – 4 bucăți;
Echipamente medicale:
– stand de perfuzie- 4 piese;
– targă mobilă pentru transportul pacientului – 1 bucată;
– echipament: stimulator cardiac extern, defibrilator și reanimare – 1 bucată;
– aparat monitorizare funcții vitale – 2 bucăți;
– canapea electrică ginecologică – 1 bucată;
– Cardio M Plus ECG + spirometrie – 1 bucată;
– Monitor de tensiune arterială – 4 bucăți;
– Stetoscop duplex – 4 bucăți;
– Cântar mecanic cu talometru -1 bucată;
– Lampă de examinare Solis – 1 bucată;
– Lampă frontală BT 410 / F – 1 bucată;
– Aspirator F20 – 1 bucată;
– Trusa de resuscitare REA – 4 bucăți;
– Truse mici de chirurgie – 2 bucăți;
– Ecograf ECO 2 + 2 sonde – 1 bucată;
– Sterilizator cu abur – Autoclave – 1 bucată;
– Concentrator portabil de oxigen – 2 piese;
– Ventilator portabil cu unitate de transport a pacientului – 1 bucată;
– Lampa germicidă de perete – 1 bucată;
– Stand de lampă germicid mobil – 1 bucată.

Recommended For You

About the Author: REDACTIA

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *