Renault, proprietarul Dacia, se retrage din China

0

Renault Group a anunțat că a luat o decizie strategică importantă, în urma căreia activitatea din China va suferi modificări esențiale. Compania își va vinde acțiunile deținute într-un joint-venture cu firma Dongfeng și va retraga marca Renault de pe piață. Vor fi menținute doar vehiculele comerciale, prin intermediul unei companii deținute cu Brilliance Automotive, conform profit.ro.

Renault Group și-a stabilit o nouă strategie pentru China. Din această nouă strategie reiese că francezii se vor concentra pe piața chineză pe autovehicule comerciale ușoare (LCV) și pe vehicule electrice. Primul pas pe care îl va face Renault în acest sens este să vândă pachetul de acțiuni pe care îl deținea în cadrul Dongfeng Renault Automotive Company Ltd (DRAC) partenerilor de la Dongfeng. Imediat după tranzacție, DRAC va înceta orice activitate legată de marca Renault.

Businessul cu autovehicule electrice va funcționa în continuare prin eGT New Energy Automotive Co., Ltd (eGT) și Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co. Ltd (JMEV). Compania eGT este cea care produce Renault K-ZE, mașina electrice ce va fi vândută și în Europa sub numele Dacia Spring. Renault Group a anunțat că deja a ajuns la un acord preliminar cu Dongfeng pentru vânzarea pachetului de 50% pe care îl deține în DRAC și pentru încetarea activităților de producție și comerciale sub marca Renault pe piața chineză, prin această companie.

Despre afacerea cu vehicule comerciale, Renault spune că mizează pe o piață în creștere, care anul trecut a avut 3,3 milioane de unități. Renault Brilliance Jinbei Automotive, lansată în 2017, este apreciată ca “brațul înarmat al Grupului” pe piața LCV din China.

Afacerea mizează pe notorietatea mărcii Jinbei, care are 1,5 milioane de clienți în China, cu un volum de 162.000 de unități vândute anul trecut. RBJA va lansa alte 5 noi modele cu ajutorul Renault, până în 2023 și își propune inclusiv să exporte.

Renault spune că JMEV va acoperi 45% din piața chineză de vehicule electrice în 2022. Potrivit Renault Group, noua strategie vizează “îmbunătățirea avantajelor competitive pentru a susține prezența pe termen lung în piața chineză” și pentru maximizarea sinergiilor cu Nissan în cadrul noului concept “leader-follower” introdus în Alianța Renault Nissan Mitsubishi. În cadrul acestui concept, lider pe piața din China a fost desemnat Nissan.

“Deschidem un nou capitol în China. Ne vom concentra pe vehicule electrice și vehicule comerciale ușoare, cei doi principali piloni pentru mobilitatea curată a viitorului și pentru a susține mai eficient relațiile cu Nissan”, a declarat Francois Provost, președinte pentru regiunea China în cadrul Renault Group.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Vă rugăm să introduceți numele dvs.